19 en 20 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu 19 en 20 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu

19 en 20 september

Door: povoa varzim

20 September 2016 | Portugal, Porto

Vannacht geslapen in een zimmer frei zoals Bennie dat altijd zegt.
Had net tegen Bennie gegrapt dat zulke kamers alleen in Duitsland waren en liepen we tegen een bord aan waarop het in allerlei talen stond. Aangebeld en we kregen een fijne kamer . . .allen konden we de lieve mevrouw amper begrinpen tot ze opeens in het frans vroeg of wij frans konden. Nou dat was graven in mijn schoolfrans van meer dan 40 jaar geleden haha. Ze wilde haar man nog wel mee laten rijden naar de supermarkt maar dat hoefde niet . . .lief hè.!!
Uit eten . . .we kwamen in een tentje aan het strand heerlijk in het zonnetje.
Spreken ze ook alleen maar portugees. De ober beduid ons te wachten en haalt een keuke prinses / serveerster op. Zij spreekt Duits en vindt dat maar wat fijn dat ze eve in die taal met ons kan praten dat ze helemaal vergest de bestelling door te geven. Snel doet ze dat en is weer terug. Binnen no time ligt haar hele leven op tafel . . .een heel triest verhaal.

Vanmorgen was er dikke mist en was ons vakantiegevoel in één klap voorbij.
We werden pelgrims onderweg naar Santiago. . .om 7 uur liepen we buiten en daar was een Canadees stel waar we een poos mee op liepen.
De mist was tegen de avond pas weer weg.. . .
Nu zijn we in een herberg van een kerk van san José de Ribamar en hebben de 4 prsoonskamer voor ons alleen. Het kostte nogal wat zoekwerk en ik voelde 2 blaren opkomen : aan iedere voet één . . .heb ik weer. Bennie heeft nergens last van . . .
We ligven nu gewassen, en ons wasje gedaan , op bed . . .even uitrusten voor we gaan eten. We zijn weer pelgrim . . .
Tot de volgende keer

• 20 September 2016 - 19:47

Thea:

Leuk om jullie zo te volgen op deze voor jullie 'nieuwe' camino. Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven.
    Stiekem ben ik een klein beetje jaloers.
    Hopelijk hebben jullie verder goed weer, zo langs de kust. En voorzichtig met de blaren, want daar is het wel wat vroeg voor. Heel veel wandelgenot en tot het volgend verslag.

Groet, Thea en familie.

• 20 September 2016 - 20:58

Elly:

Bennie en Annelies fijn dat jullie avontuur is begonnen we volgen jullie reisverslag
    Veel wandelplezier en mooie ontmoetingen gewenst
    Herman en Elly