donderdag 29 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu donderdag 29 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu

donderdag 29 september

Door: Redondela

29 September 2016 | Portugal, Porto

Ja we zijn weer op weg! Gisteren een hele lange picknik in het kasteelpark dat dicht bij het hostel was. Heerlijk weer en prachtig uitzicht! We kregen nog een poos gezelschap van een Engels stel die een cruise maakten. Ze waren met het kleine cruiseschip dat naast een enorm cruiseschip lag. De man vroeg ons na een tijdje hoe de Nederlanders over de Brexit dachten. . .ja wat moet je er op zeggen? Dat er meningsverschil over bestaat . . .nou bij hun ook! Ik vertelde hen dat zulke dingen door een regering in touw wordt gezet en dat het uiteindelijk altijd om geld gaat en niet om het beter te maken voor de mensen. . . .that s my opinion. Hij was het er mee eens want hij zag ook geen verbetering hierdoor. Het waren aardige engelse oudjes!
Na een siësta ( hadden ee wel verdiend na zo n picnick ) besloten we een broodje kebab pollo ( kip ) te halen om in de hostel op te eten. De man die ons hielp vroeg waar we vandaan kwamen . .oh daar heb ik ook een jaar gewoond! In Amsterdam .......polder daar kwamen we niet uit. Hij gaf ons ieder een blikje cola mee. En het broodje kebab kreeg ik niet op; zo groot. Bennie kon hem er net wel inkrijgen.
Vanmorgen opnieuw beginnen. Het plan was om 4 km verderop aan de andere kant van de stad naar de herberg te gaan om daar weer te stoppen voor vandaag. We liepen lekker in een stad die wakker wordt. De herberg vinden we niet en wandelen eindelijk Vigo uit: wat een chaotische stad en wel meer dan 10 km lang. . . Omhoog geklommen en een prachtig zicht op het water, de havens, de mosselbanken , en vooral de uitzichten op de andere bergen met indrukwekkende brug er tussen in.
Voor we het wisten liepen we zo fijn in de bossen en het ging goedmet mijn exblaren!! We waren al vóór 2 uur in Rondendela, een stadje in een bergvallei rivieen riviertje. Daar hielden de pijlen op . Dan maar naar het centrum . .staan daar 3 pelgrims ook te studeren op een kaart in de telefoon. Ze hadden er geen adres van. Dat hadden wij . . .toen zag Bennie dat we er ook een foto van in ons boekje hadden . .bleken we ervoor te staan!!!!
Daar hoorden we dat de vorige herberg waar we eerst wilden blijven niet meer bestaat. Een Poolse jongeman vertelde dit. Douchen en eten. Hebben de hele dag geen koffie gehad: dat mag wel in de krant! Wel lekkere griekse yoghurt met walnoten . .sinasappel en perzik erdoor. Fruit smaakt hier echt lekkerder dan thuis: zoeter en het geurt meer.
We doen boodschappen en op de deur van de herberg staat: completo! Vol. . .40 bedden bezet. Dat zal een mooi concert geven vannacht! Kunnen beter vroeg gaan slapen. Voor morgen voorspellen ze zon . . .wolken en ook onweer. De dag erna bewolkt . . .zon en buien. Daarna zou het weer betet worden.
De locals zeggen dat het uitzonderlijk mooi weer is voor september. Normaal regent het veel meer. Hebben wij dan geluk zeg!!

Groetjes van ons en tot een volgende keer!

• 29 September 2016 - 19:30

Gerrie Reuvers:

Hallo.
    Fijn dat het wandelen weer beter gaat.
    Spannend of jullie een slaapplek vinden.
    Het is genieten om te lezen wat jullie ervaringen zijn.
    Een hartelijke groet Gerrie

• 29 September 2016 - 20:36

Addy Ter Riet:

Wat is het weer leuk om jullie verslagen te lezen, en natuurlijk komen er weer bijzondere mensen op jullie pad!
    Fijn dat het weer beter gaat met je blaren Anne lies, geniet van jullie mooie tocht

Liefs uit Zeeland!