donderdag 19 april - Reisverslag uit Burgos, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu donderdag 19 april - Reisverslag uit Burgos, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

donderdag 19 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2012 | Spanje, Burgos

hallo allemaal,
ik moest hier eerst vragen welke dag en datum het is. . . .We zijn nu in Burgos. We dat zijn 3 nederlanders, 1 belgische en 1 duitser. De laatste dagen hebben we een beetje met elkaar opgetrokken. De ene had dit en de andere had dat en dat verbindt. Heel intense gesprekken gehad met mensen : wat fijn om een luisterend oor te kunnen zijn en wat een herkenning bij mijzelf! We hebben ook veel lol gehad en vooral veel de slappe lach.Gisteren een stukje met de bus gegaan omdat het zo verschrikkelijk koud was! We moesten wel een dik uur wachten en bij de bushalte hebben we ook nog een poos gewacht. En we hebben daar zo gelachten. . . .heerlijk om zo lekker ongegeneerd de slappe lach te hebben. Marco heeft zo´n droge humor, dan schiet ik in de lach . De wegen van de camino zijn in vergelijking met 5 jaar geleden, erg verbeterd. Bij Atapuerqua is het nog een moeilijke klim naar boven met veel stenen.Het weer is een verhaal apart. Voor de tijd van het jaar is het veel te koud: vlak bij het vriespunt! Koude wind; guur en de buien maakt dat je veel barretjes van binnen ziet. Het is één lange kroegentocht, stelden we vanmorgen vast, haha! We eten ´s avonds vaak een pellgrinomenu met een aantal. Da´s wel zo gezellig. Gisteravond in een restaurantje gegeten. . . .van buiten leek het net of het gesloten was. Binnen was het kneuterig gezellig, een ander woord heb ik er niet voor. Allemaal oude troep, maar op de één of andere manier paste het daar. De waard was een gezellige dikkerd en maakte het nog aangenamer met zijn aanwezigheid. Hij wilde Griet haar bordje laten leegeten. . . . Bennie, we hebben in dezelfde herberg als toen gebivakkeerd. Dit keer hadden we met z´n 5en een kamer. Eentje heeft de wekker op 7 uur gezet en met z´n allen heerlijk geslapen! En een half uur later zaten we alweer in de kroeg: ontbijten ! Nu zijn we in Burgos in de nieuwe herberg municipal en echt een aanrader! Heel groot, maar dat merk je niet. Vlak bij de kathedraal. En daar waren ineens ook wer Lee en Loretta uit Engeland! We hadden niet gedacht hen weer te zien, want ze moeten morgen terug naar huis! We maken er vanavond nog een gezellige avond van. ik kijk er nu al naar uit! Bijzondere mensen. .. .Ik ga nu wat eten en de stad in om een paar t-shirts met korte mouwen te kopen, want ik ben die ergens kwijtgeraakt. En ik heb nog steeds hoop op mooi weer! Met mijn benen en voeten gaat het tot nu toe goed. Het voelt als een overwinning omdat de vorige keer het helemaal mis was toen we in Burgos waren. Ik blijf een dag in Burgos of misschien morgen ook nog, ik zie wel. Een beetje chaotisch bericht , maar ja, alles is niet te beschrijven in volgorde. Heb zelf een paar dagen geen tijd gehad om mijn dagboek te schrijven: zoveel gepraat met mensen en zoveel beleefd, dat je nog extra veel moet schrijven.Maar ik ben weer bij, en alweer achter. . . Moet van gisteravond nog schrijven. Heb ik nu wel tijd voor. Ik stop nu want de zon schijnt!!!!! en dan moet ik wel naar buiten natuurlijk. Ben gelukkig niet meer verkouden, want da´s niet fijn onderweg. Allamaal de groeties en tot de volgende keer!
Annelies

  • 19 April 2012 - 16:37

    Thea Rietveld:

    Wat heerlijk dat je zo geniet!! Alleen jammer van het weer, daar had je vast niet op gerekend.
    Wij genieten weer van jouw verhalen, dus ga zo door.
    Groeten uit Koekange,

    Thea

  • 19 April 2012 - 18:05

    Gerrie En Addy:

    Hoi Annelies,
    Het is weer geweldig om je verslagen te lezen, fijn dat het zo goed gaat. Jammer van het weer, maar hier is het ook niet best, buien met hagel, onweer enz.
    Nou, hou je haaks en ga zo door,
    gr. uit Zeeland

  • 19 April 2012 - 20:17

    Monique :

    Hoi Annelies
    Lachen is gezond heerlijk toch zo op jouw pad.
    Ik lees op dit moment het boek de dinsdagvrouwen
    Gaat over 5 vriendinnen die het pad lopen in frankrijk
    En dat verbind me weer met jou.
    Geniet maar en wees trots op die goede voeten
    Succes met shoppen
    Monique

  • 20 April 2012 - 20:55

    Wim Schott:

    Hoi Annelies,het is wel laat dat ik begin te reageren op jouw enthousiaste reisverhalen, maar ik heb weer eens computerperikelen gehad. Hardstikke goed zoals het daar gaat. Ook goed te horen dat het nu veel beter met je wandelmechaniek gaat als de vorige keer. Was dat alweer 5 jaar geleden?!?! Kan me dat haast niet voorstellen. Hoop dat je de hele reis zo kunt genieten zoals je dat nu doet. Want dan is het mega-genieten tot het einddoel. We hadden het gisteren onder het schilderen nog over je (niets dan goeds hoor) en je moet natuurlijk de hartelijke groeten hebben.
    Groetjes uit Weiteveen, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 33509

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: