21 april - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 21 april - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

21 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2012 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal, weer een verslag van mijn camino ( de weg) Gistermorgen afscheid genomen van Lee en Lorella uit Engeland, die weer naar huis moeten.Moest wel een traantje wegpinken hoor. . . . Ook de anderen zouden nog een daggie in Burgos blijven. De ene moet zijn schoenen verzolen, de andere heeft zere achillespezen en Griet haar vriendin kwam, dus zijn ook samen op pad.Ben gisteren in Burgos vertrokken nog samen met bernhard en we hebben zijn laatste geld uit de bank gepint. Nu kunnen onze wegen weer scheiden; hij kan de camino gelukkig ook uitlopen zonder geldproblemen. We hebben toch nog weer samen gelopen omdat we hetzelfde tempo hadden. Geeft niet. In Hornillos de Camino na 20 km lopen de plaatselijke herberg opgezocht. Wat een zooitje! Maar we waren moe en toch maar de laatste 2 bedjes bezet en betaald. .bovenbedden die zo doorzakten . . . brrrrr! Ik wil mijn spullen op het bed leggen en pak het kussen; helemaal klam! De kamer was klein en er stonden veel stapelbedden in. Ramen potdicht en de druppels hingen aan de binnenranden van de ramen. Ik zei tegen Bernhard; hier blijf ik niet en heb mijn boeltje gepakt. Hij was het roerend eens en wist nog een ander adresje uit zijn boekje. Maar wel een casa rural( particuliere kamerverhuur) Snel naar de bar aan de overkant en daarbinnen was er een bord met erop het telefoonnr. Dat is een belevenis geweest! We weren afgehaald met een oude grote landrover die voor vanalles en nogwat gebruikt werd. Maar we gingen naar El Molino, een oude watermolen op 15 minuten rijden van het dorp. Als een pelgrim dit wil beleven; je weet nu waar je het tel. nr kunt vinden! Een kamer voor mij alleen met dikke badhanddoeken en een eigen douche en wc! En het bed: heerlijk en niet doorgezakt. De grote houtkachel brandde al en het was lekker warm in de gemeenschappelijke ruimte.Lekker uitgebreid gedouched en gewassen, want het droogde enorm goed( huisvrouw ha,ha). Op de bank lekker voor de kachel met een leesboek, wat een luxe. Bernhard is elke dag behoorlijk afgeknapt en moet dan bijkomen. Die deed zijn siesta. Later kwam er ook nog een belgisch echtpaar en met z´n 4 hebben we gegeten en ontbijt gehad ´s morgens.Er was alleen het geluid van de wind , er was en is trouwens veel wind! Er zijn veel dieren en door 2 hanen gewekt, waarna de kalkoen ook nog mee deed.Het was wel duur, maar het voelde van de hel in de hemel! We werden weer naar de camino gebracht en hebben vandaag een eerste stukje meseta gelopen; in de wind en het was bewolkt, maar niet meer zo koud: 8 graden nu. Later af en toe zonnetje even maar ook dikke snelle regenbuitjes. In een bar koffie gedronken en daar zat Griet, de Belgische met haar vriendin. Waren toch maar gaan stappen eh( op z´n vlaams ). En in Castrojeriz hangt ze juist haar wasje uit het raam op het balkon als we langskomen. Daar wilden we ook naar toe; Casa Nostra, een particulier herbergje tegenover de kerk. Lekker een bed a baccho( beneden)! Nu zorgen dat ik eten krijg voor morgen, want onderweg is er niet veel gelegenheid . Da´s het enige wat ik planmatig doe, want verder laat ik het maar komen. Vanaf morgen ben ik van plan weer mijn eigen tempo en tijd te nemen, maar zullen ws wel weer met een aantal in dzelfde herberg belanden.
Ik zal nog wat over de natuur vertellen:er is niet veel over te vertellen, want alles loopt hier achter. Nog geen , of heel sumier , blaadjes aan de bomen.In de Pyreneën was de natuur verder wat betreft de bloemen. Nu, op de meseta, bloeit er nog niets. Op beschermde plekjes voor de wind staan er af en toe paardebloemen, meibloempjes en een enkele kleine lupine. En verder is het te koud, het graan staat 20 cm hoog, maar groeit niet. Het lijkt wel allemaal mooi groen zo, maar de boeren kijken zorgelijk naar hun land. Het regent nu gelukkig niet zo overvloedig meer en ´smorgens is het ook niet meer om het vriespunt als we weer worden losgelaten..Verde ben ik een zakje met 2 T-shirts met korte mouwen kwijt, maar als het weer ernaar is, koop ik wel eentje erbij.Ik stop nu maar weer, want ik moet van vandaag mijn dagboek nog schrijven en wil nog shoppen, anders moet ik morgen op een houtje bijten. Kan qua gewicht wel, maar als je loopt. moet je eten. Oja, nog even dit; gisteren wilde ik ook fruit kopen maar er was in de dorpjes geen tienda( klein winkeltje) . Stom, ik had in Burgos al wat moeten kopen! In een dorpje stopte een auto met fruit, groente en . . . .vis. Er was een vrouw die vis kocht. De koppen werde afgehakt en gingen mee voor in de supa. Bernhard begon al te lachen en vroeg zich af of die verkoper eerst zijn handen zou schoonmaken of dat hij ons zo zou helpen, met zijn vishanden. Dat laatste gebeurde dus, haha! Gelukkig had mijn fruit een schil, die eraf moest, maar Bernhard wilde ook een tomaat, die hij dus later eerst goed heeft afgewassen. Het was toch een komisch gezicht en zijn gelukkig niet ziek geworden, haha! nu houd ik echt op! Allamaal tot de volgende keer en ik hoop dat onze kleinzoon en beetje opknapt, hij heeft de waterpokken! Niek en Inge, sterkte met alles he!Allemaal de lieve groeten van mij.
Oja, Monique, ik wil ook die film gaan zien van The way. Er werd hier ook over gesproken een paar dagen geleden aweer, maar het gaat gebeuren! De man die erover vertelde hield het zelf niet droog, erg emotioneel voor hem.
Doei, Annelies

  • 21 April 2012 - 14:31

    Mirjam:

    Klinkt goed. Al je verhalen.
    Op dat klame bed na.
    veel plezier nog op je tocht
    groetjes

  • 21 April 2012 - 18:07

    Zwaantje-riekus:

    hallo annelies we volgen jou reis met grote belangselling zaterdagmorgen hebben wij 2 electrische fietsen gekocht zwaantje zei dat als je nieterugkomt ze je ophaald met de fiets(grapje) verder al het goeds van de hoogenweg z+r doei

  • 22 April 2012 - 07:23

    Hans En Rina:

    Hoi Annelies, erg leuk om je verhalen te lezen. En de film My Way is inderdaad heel erg mooi en ontroerend. Leuk vooruitzicht voor als je straks thuis bent, met de benen op de bank :-) En dan genieten van de film met plaatsen waar je misschien zelf ook bent geweest. Maar voor nu..... fijne reis verder. Groetjes van de Dijkies

  • 22 April 2012 - 10:36

    Dini Bolks:

    Hoi Annelies,met plezier je verslag gelezen,wat zul je veel te vertellen hebben op de schilder avonden.pas goed op je zelf en veel loop plezier.groetjes dini

  • 22 April 2012 - 11:21

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Annelies,

    Eenmaal buiten Castrojeriz begon je aan de 12% klim naar de Alto de Mostelares, een echte rompepierna, een bult die je al ruim tevoren zag liggen. Boven wordt je een fantastische terugblik op Castrojeriz geserveerd, en voor je de Meseta met zacht glooiende velden met begroeiing in vele
    kleuren.De afdaling was net zo steil als de klim en gaat erg snel.
    Je kwam langs een grafmonument voor een Spaanse pelgrim, het zoveelste monument waar je langsliep. Het drukt velen iedere keer weer met de neus op de feiten, dat de tocht geen sinecure is, en roept vragen bij iedereen op in welke gezondheidstoestand deze pelgrims op pad gingen. Waren zij al in het zicht van hun einde, of heeft de tocht hen zo gesloopt?
    Tot aan de Ermita de San Nicolás, was de route qua landschap zeer afwisselend. Iets verder kwam je bij de Puente Fitero, een middeleeuwse brug over de Pisuerga. Weer 2 km verder was je in Itero de la Vega, maar je liep verder...
    Geniet van elke stap.

    Buen Camino,


  • 22 April 2012 - 14:17

    Monique:

    hoi Annelies

    nou hetw eer is hier ook nog steeds wisselvallig, regen, zon en hagel.
    ook de natuur is flink achter met vorig jaar.
    maar de asperges zijn alweer te koop,
    goed dat je de knoop hebt doorgehakt en een ander slaapplek hebt gevonden, en wat voor 1.
    ik geniet van jouw verhalen en loop in gedachten mee.
    liefs

  • 22 April 2012 - 17:07

    Erika Pullen:

    he buufie effe een dikke knuf uit hardenberg, blij dat het goed gaat!!!! lees de verslagen met veel plezier prachtig hoor!!!! groetjes erika

  • 24 April 2012 - 16:16

    Geertje:

    Lieve Anelies,
    Wat mooie en soms ook ontroerende verhalen.
    Ik lees ze met veel plezier.
    Heb je nog wel tijd om te tekenen?
    Warme groet en veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 33508

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: