23 april - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 23 april - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

23 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2012 | Spanje, Carrión de los Condes

Hallo lieve allemaal!
Castrojeriz ligt alweer achter mij. Het was een fijne wandeling die dag. De volgende morgen de bult beklommen met 12 % stijging< dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten! Boven wel weer een prachtig uitzicht, al was het bewolkt en koud. Maar ja, dat schijnt het in Hollanda ook zo te zijn. De afdaling was er eentje van maar liefst 18 % en dat voel je in de knieen! Het beste kon ik nog laverend * zigzaggend ( naar beneden gaan. Dat is goed gelukt, maar de hele dag voelde ik mij al een potje leeg. . Geeft niet, het liep verder lekker en bij de hermitage de san nicolas hadden ze gelukkig wc s, want ik moest erg nodig< de avond ervoor bruine bonensoep gehad en dat werkt snel, haha! Het is gelukt en zo kon ik ook nog even geniet van die mooie hermitage! Wat een rust daarbinnen, het voelde heel goed. Als ik het geweten had, dat je er ook kon slapen,had ik geprobeerd mijn etappes aan te passen. Maar ja, dat is ook de camino< je weet niet op voorhand alles wat je tewgenkomet en de weg komt jouw tegemoet en niet andersom. Tenminste, dat voel ik zo. Achter elke heuvel is weer een nieuwe verrassing.Het was eindelijk eens een moie wandeldag< de wind was gaan liggen en de zon scheen af en toe lekker. Ben onderweg vaak blijven stilstaan om de stilte te ervaren. Heerlijk< geen geluiden, alleen de vogels die elkaar riepen. Ook de koekoek hoorde ik ,dat is in Holland geen goed teken, want dat betekend meestal dat er regen komt. Na een fijne etappe kwam ik aan in Boadillo del camino en ben in de zelfde herberg geweest als 5 jaren eerder< een oase van gastvrijheid, gemoedelijkheid en schone bedden en douches.Het was een beetje net als die watermolen een paar dagen ervoor. Griet en Rien , de vriendin van Griet en Bernhard bleven daar ook slapen.Ik was er al vroeg in de middag en heb genoten van het zonnetje! Allemaal samen eten in de herberg, wat lekkere wijntjes erbij en we sliepen als babies, haha!En vandaag was er de wind weer en dus was het weer opboxen tegen de wind. . . . Ik liep trouwens lekker op de wat saaie route naar Carrion de los Condes. In het laatste dorpje ervoor besloot ik in en bar een grote pauze te nemen. En wie zat daar< Henk uit Holland! gezellig en even later kwamen Bernhard, Griet en Rien er ook nog bij en besloten we de laatste 6 km samen te lopen en in dezelfde herberg te overnachten. Bennie, weet je nog, de herberg waar die spanjaard in zijn pyamabroek ons mee naar toe nam. Herberg van het klooster van Esperitu santu. Griet en Riet waren al vooruit gegaan, omdat ze heel nodig een sanitaire stop moesten maken. Henk en ik hebben op Bernhard gewacht, die wat achterop was geraakt. Kwam ik dus binnen bij de nonnetje met maar liefst 2 mannen! Moet je voorstellen, vraagt ze of ik matremoni met een van beiden had. NO No zei ik en ik moest dus naar de dameszaal en de heren apart. Maar ik zag Griet en Rien ook Rien niet op die zaal. Ra ra waar waren ze . In dezelfde zaal als die mannen! Er was nog een bed vrij daar en ik heb rap mijn boeltje gepakt en ben clandestien bij hun op de zaal gegaan, haha! Op hetzelfde plekje waar ik 5 jaar geleden ook heb gelegen. Dat voelde beter al had ik wel zo iets van , als dat nonnetje mij betrapt. . . . haha! Maar goed, ik lig naast een snurkende spanjaard nu. Het centrum van de stad was afgezet en er was braderie en kermis, het schijnt een nationale feestdag ter zijn daar. Vanavond willen de meisjes eens iets anders eten dan een pelgrim menu. De mac kennen ze niet en patatas zijn hier gewoon aardappels. . . . Ik denk dat het pizza wordt. Tot zover de avonturen van mij op de camino.
lieve luitje, tot de volgende keer! groetjes, Annelies

  • 23 April 2012 - 18:31

    Hans En Hilly:

    Hoi Annelies
    We zaten weer even met z'n 2 je verslagen te lezen.
    En zo zie je maar weer dat er nog steeds nonnetjes zijn die op je passen.
    Maar je hebt al heel wat kilometers afgelegd en het gaat nog steeds hartstikke goed.
    Houden zo en een dikke knuffel van Hans en Hilly


  • 23 April 2012 - 19:27

    Ikke:

    Wie vertelt er u een verhaal of zingt een liedje
    voor het slapen gaan bernhard .
    Zo niet dan moet je naar schaapjes tellen .
    Maar boven al slaap lekker .

    Een dikke knuffel uit baalderveld


  • 23 April 2012 - 19:33

    Diny:

    Ha die Annelies. Als ik je verhalen zo lees, krijg ik er steeds meer zin aan, maar goed nog even geduld.
    Wat loop je hard, ik bedoel wat ben je al ver!!!! Geweldig!!!! Petje af!!!!!
    Je hebt nu niet bepaald het typische Spaanse weer, maar dat scheelt in ieder geval het gesjouw met die zonnebrandcrème. En ook de lange broek an, dus die ook niet in de rugzak. Elk nadeel heb z'n voordeel of niet dan.
    Annelies, neem op tijd je rust, en geniet zoveel je kunt.
    groetjes,
    Diny

  • 23 April 2012 - 19:54

    Henk Van Braak:

    Nu ik lees het wel , je hebt het naar je zin.
    we wensen je nog veel wandelplezier en doe het kalm aan met die
    vreemde mannen.
    ps Bennie was hier vanavond nog hij had de Libelle al uit.(geintje)
    groeten Gerry en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Carrión de los Condes

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 33514

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: