24 april - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 24 april - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

24 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2012 | Spanje, Madrid

ja, lieve mensen, internet is hier nu bijna overal. Dus maar weer een berichtje. Gisteravond ben ik dus bij de anderen op de zaal gaan liggen: dat heb ik geweten! Wat een gesnurk, het was geen stereo, het kwam van alle kanten, haha! We versliepen ons vanmorgen, want pas tegen 7 uur begon de eerste te rommelen. En Bernhard lag og in zijn bed, hij voelde zich niet goed. Last van zijn maag, dus dat belooft wat. . . .Hij besluit wel samen met de anderen naar de bar te gaan voor ontbijt, maar wacht daar op de bus naar Sahagun, 2 etappes verderop. Dus gaan we met 4 man op stap. Nou ja, 3 vrouwen en 1 man eigenlijk. Vandaag was de beruchte meseta aan de beurt. Het is een hoogvlakte en als je daarop loopt, lijkt het alof je in Nederland in de polder loopt. Het wordt ook wel de graanschuur van Spanje genoemd, omdat er veel graan wordt verbouwd. Daar was nog niet veel van te zien. En nog steeds bijna geen blaadjes aan de bomen! De natuur is wel veel achter. Heel in de verte zag je de bergen van noord Spanje en daar lag nog veel sneeuw op. Het was lekker wandelweer, dat wil zeggen: wisselend bewolkt, droog en helaas toch weer wind, die niet in je rug was maar waar je tegenin moet. Het is niet anders. Ik liep op met Henk en voor ewe het wisten waren we al over, na een korte pauze op een soort picnicplaats, die ze hadden aangeleg.de meseta was nu heel anders dan toen Bennie en ik liepen. Toen was er in de verste verte geen bosje en boom te bekennen. Nu stonden er bomen aangepland ; bosjes, waar je even achter kon duiken als je nodig moest.Destijds was het erg warm, Bennie, weet je dat nog? Dat glas koele cola was toen heerlijk; nu had ik liever een warme chocolademelk. Het was wel een mal gezicht; Henk heeft dikke gebreide noorse handschoenen aan. We hebben in Ledigos even wat gedronken in de zon, en Griet en haar vriendin bleven daar in de herberg. Wij liepen verder. Moet je voorstellen; de zon scheen lekker en ik twijfelde of ik mijn vest onder mijn jas weg zou laten en Henk trok met een stalen gezicht zijn dikke handschoenen weer aan. . . Ik moest denjken aan mijn opa, die altijd zei; wat goed is veur de kolde is ok goed veur de warmte. en heb Henk maar niet uitgelachen. In de herberg is het lekker warm; de kachel is aan. het is een spiksplinter nieuw gebouw met de keus uit 2 , 4 , en 6 persoonskamers. We kiezen voor een 4 persoonskamer en hebben het geluk een bed am bacho ( benedenbed ) te krijgen. Het waait nogal en we zien een mooie gelegenheid om te wassen . En dat het allemaal droog wordt natuurlijk! Maar ik heb maar 6 wasknijpers, dus dat wordt creatief ophangen en zorgen dat het allemaal droog wordt! Ik heb de weerberichten voor morgen gezien en dat voorspelt niet zoveel goeds, dus als ik nu alles weer schoon en droog heb is dat weer meegenomen! Waar ik me al niet druk over maak, haha! Maar het is bijna alles wat ik bij me heb, behalve wat ik aan heb, dus het was nodig. Het is zo etenstijd en vanavond weer vroeg in mijn bedje. Ja, ik lig er tegen 9 uur al in en slaap tot een uur of 6. Mijn lijfie heeft het nodig en merk daardoor dat ik ´s morgen weer genoeg energie heb om te gaan lopen. Een rustdag inlassen werkt niet, daar word ik onrustig van. Maar niet zulke grote afstanden lopen en dan tegen 1 uur of 2 uur op de plaats van bestemming zijn, geeft genoeg tijd om weer bij te komen van het lopen. En natuurlijk zijn de laatste tijd de wegen ook vrij vlak en hoef ik niet veel te klimmen; dat scheelt veel. Maar dat komt nog wel! O Cobreiro zal zwaar worden, maar als het goed gaat probeer ik het. Als ik aan mijn benen voel dat ik last zou krijgen, dan pak ik de bus. Ik heb wel geleerd om naar mijn lichaam te leuisteren en dat breng t me dus ver; verder dan ik had gedacht! Tot nu toe gaat het met mijn voeten en benen bijzonder goed. De blaar van het begin is nog een los zakje waar ik wel compete over plak; dat is heerlijk spul als je blaren voelt komen of gevoelige plekken hebt. Het voorkomt dat er een blaar ontstaat. Nou, ik stop maar weer eens.Morgen weer zo´n 20 km proberen, afhankelijk van het weer. Tot de volgende keer enne bedankt voor jullie leuke reacties, ik geniet er erg van!! Liefs van Annelies

  • 24 April 2012 - 16:21

    Geertje:

    Ook het verslag van vandaag met veel plezier gelezen.
    Reactie bij het verslag van 23-4 geplaats.

  • 24 April 2012 - 16:48

    Addy:

    Wat fijn dat het zo goed gaat, ik geniet echt van je verhalen, jammer dat het weer niet geweldig is,maar dat is het hier ook niet.
    Nog veel wandelplezier en groetjes van ons

  • 24 April 2012 - 18:53

    Monique :

    Hoi Annelies
    Wat weer een verslag, ja ook in India was volop
    Wifi en kon ik steeds mailen afstanden bestaan
    Daardoor niet meer.
    Ik stel me het lopen voor en al die vriendschappen
    Al die verhalen of stiltes en die wasjes dat isook voor
    mij bekend terrein want in India doe ik
    precies hetzelfde
    Luisteren naar je lijf dat heb je al geleerd
    Een warme groet
    Monique

  • 25 April 2012 - 07:02

    Caro:

    Echt leuk om je verhalen te lezen Annelies! Fijn ook dat je geregeld met leuke mensen op kunt lopen en dat je nog geen last van je benen hebt.
    Geniet er nog van!

    Groetjes van hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 33515

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: