25 april - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 25 april - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

25 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2012 | Spanje, Bercianos del Real Camino

alweer internet in een bar. We zitten hier om op te warmen, te eten en de tijd door te brengen, zodat we lekker warm in bed kunnen duiken. Want het is koud!!!! Wind van 100 tot 140 km per uur en bijna horizontale regenbuien!! De herberg is heel eenvoudig ingericht en niet berekend op dit weer. De geyser voor het warme ( douche ) water wordt steeds uitgeblazen door de harde wind. Henk stond onder de douche te rillen in het koude water. Ik ben met kleren en al eerst in bed gekropen om op temperatuur te komen! Met Henk was ik gisteren doorgelopen tot dat dorp met Templarios in de naam. Heel mooie herberg met lekker de kachel aan! Ze voorspelden al 75 % regenkans en harde wind. . . .we zijn diehards en gingen op weg. Henk zei dat we de overige 25 % wel zouden krijgen en dat leek eerst waar te zijn. Wel was de wind erg hard en daardoor loop je geforceerd. In Sahagun pikten we Bernhard weer op, zijn maag zat weer op de juiste plek zei hij, en samen liepen we verder. Het werd grimmiger en het regende nu ook af en toe. Doorbijten maar en in het dorp aangekomen was de herberg natuurlijk precies aan de andere kant van het dorp!. Daar net binnen keek Bernhard naar buiten( luiken open en raam open) regenen!!! We waren dus net op tijd binnen. Griet en haar vriendin blijven in Sahagun, want Rien moet morgen weer naar huis. Zij zal blij zijn uit dit onspaanse weer weg te zijn en naar het lekkere zonnetje te reizen. . . . Ik heb voor mijzelf besloten om niet over de bergen bij O¨sobriero te gaan. Mijn scheenbenen doen het tot nog toe goed en dat wil ik zo houden. Vandaag voelde ik mijn benen goed, doordat ik me steeds schrap moest zetten om op het pad te kunnen blijven lopen. het voelde alsof ik een gehesen zeil was , met die rugzak op de rug en dan die regencape erover heen te wapperen. . . Ik kijk naar buiten en zie dat het wat oplkaart. Voor morgen voorpelden ze 50 % regen, maar kijken wat het wordt. Als die verrekte wind maar eens minder werd, want dat was echt erg! Vandaag was dus afzien en ik was in staat om de duim omhoog te houden om een eindje mee te kunnen liften. Maar goed, af en toe kon ik even uit de wind lopen bij Henk of Bernhard. Ik heb in mijn bedje , toen ik lekker op lag te warmen, met bennie gebeld; ik mis mijn liefie. . . . en op zo¨n dag helemaal. De vorige tocht was hij mijn rots in de branding en de diesel en dat kon ik vandaag zo goed gebruiken! Hij heeft het ook best zwaar nu. Op het werk wordt het steeds drukker en hij mist mij ook. . . .Heel fijn toch ook dat dit gebeurt, want onze gevoelens voor elkaar voelen we zo nog meer! Maar over een paar weken ben ik weer thuis en dan kunnen we weer lekker samen verder ! Allemaal bedankt voor jullie meeleven met mijn berichtjes en reacties erop! EN tot de volgende keer! Liefs, Annelies

  • 25 April 2012 - 18:17

    Monique:

    hoi Annelies

    tegenwind en regen, koud en afzien.
    een zware tocht voor jou vandaag en dan voel je je alleen,
    soms dacht ik die camino is 1 groot feest met al die mensen op je pad en lekker een wijntje
    in de middag en gezellig samen op de slaapzaal.
    maar vandaag voelt het anders, meissie je doet het goed en we leven met jou mee.
    lekker slapen en weet dat je gesteund wordt door de achterban
    liefs monique

  • 25 April 2012 - 22:25

    Wim Schott:

    Het mag je een troost zijn dat we hier ook alles behalve aangenaam lenteweer hebben.
    Gisteren onweerde het nog flink! Ook ik heb met je te doen bij het ploeteren door het winderige, koude en natte Spanje van vandaag. Maar gelukkig staat het einddoel als hoofdprijs aan de horizon. En . . . je loopt niet alleen, maar met velen met hetzelfde doel voor ogen. Dus sla jij je er wel doorheen en keer je straks weer als een tevreden mens terug. En als dadelijk het in de natuur weer wat opknapt ben je het rillen van nu snel vergeten. Maak jij onderweg ook nog wat foto's? Misschien kijk ik wel verkeerd, maar ik zie in het fotoboek een vertrekkende Annelies in Hardenberg en een (overigens mooi) portret. Als je dit leest heb je alweer een dagje erop zitten en ik lees daar wel weer over. Groetjes, Wim en Geesje

  • 26 April 2012 - 06:55

    Gré Veldhuis:

    Halo Annelies,
    Alweer een halve week verder naar je doel, voor ik reageer. Volgens het beste boek voor de weg ben je nu ongeveer halverwege, als ik de ruitverdeling tel en ruwweg de afstand hemelsbreed meet. Waarschijnlijk is dat een verkeerde voorstelling met al die heuvels en bergen die je moet nemen. Zo is een vlak gedeelte wel prettig, als het weer er ook naar is, maar je moet maar zo rekenen als er geen regen is groeit het graan niet en is alles vol stof. Wel een schrale troost als je tegen de storm in moet torsen. Wat een conditie en spoeling krijg je van die tocht.
    Doordat we in november bij Marja en Ronald waren, hebben we een idee hoe stijl de wegen daar zijn om te belopen. Wij gingen met de 4-wiel aandrijving, maar dit is het echte werk, stijl hoor!
    Van de zomer zien we graag je plaatjes van het land.
    Als het maandag noordenwind wordt zal ik je een ballon sturen, als er dan zoveel wind als vorig jaar op Koninginnedag is kan hij je bijna bereiken. We hebben met Koninginnedag een ballonwedstrijd, maar dan is wind wel wenselijk.
    Wat een afwisseling in de tocht, zo is het weer heel anders dan de vorige keer, we volgen je met genoegen en dank voor het verslag, met hartelijke groet en liefs van Jan en Gré.

  • 26 April 2012 - 08:04

    Martin En Margreeth:

    Hallo Annelies,
    Jammer dat het weer niet echt meewerkt. Die harde wind is wel een geduchte tegenstander. Op den duur wordt je daar door gesloopt. Afgelopen zondag hebben we dat nog meegemaakt bij de marathon van Enschede. Mark heeft daar de halve gelopen en had het ook al over de harde tegenwind. Toch maar blijven hopen dat het weer een beetje spaanser wordt. Met de zon erbij is toch aantrekkelijker. Leuk dat je zoveel wandelmaatjes ontmoet waar je het goed mee kunt vinden. Ik heb tegen Bennie gezegd als ie honger begint te lijden maar langs moet komen in Vroomshoop. Vorige week was hij bij ons maar zag er goed uit.
    Nog veel wandel plezier.
    Groeten Martin

  • 26 April 2012 - 08:30

    Greta:

    zo te lezen is het nogal bar wat het weer betreft. denk ja naar het warme spanje te gaan,heb je dit. ik vindt het knap dat je zover al gekomen bent, en dat je ondanks het slechte weer steeds moed hebt om verder te gaan. .Zo te lezen trek je toch regelmatig met dezelfde mensen op,of kom je ze weer tegen.
    Annelies houd de moed erin en maak er een goede tijd van
    groetjes greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bercianos del Real Camino

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 33507

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: