27 april - Reisverslag uit Virgen del Camino, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 27 april - Reisverslag uit Virgen del Camino, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

27 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2012 | Spanje, Virgen del Camino

hallo lieve mensen, daar ben ik weer. Gisteren heb ik uiteindelijk met de 2 heren toch nog 27 km gelopen naar Manzilla del Mulas, omdat daar zo´n gezellige herberg is. Het weer: de wind was minder maar nog altijd goed aanwezig.En ik ben geloof ik, en beetje in de war met de datum: het is nu toch 27 april?. Nou ja, het gaat allemaal wel door. Gisteren een lekker plekje, maar ik heb slecht geslapen. Dat komt wel meer voor, maar vandaag merkte ik het : ik had geen zin om te lopen! En het begon met motregen en soms echt even ietsje meer, dus ook niet erg opbeurend. Na 6 km besloot ik de bus maar naar Leon te nemen en Bernhard wilde dat ook wel. Afscheid genomen van Henk, die nog een dag in Leon wil blijven. Maar het is een taaie, die soms zomaar 30 of 35 km loopt, dus wie weet kom ik hem weer tegen. . . .In Leon eerst een lekkere chocolademelk genomen, het is echt een chocoladedag( de meeste meisjes herkennen dat wel) . Toen de kathedraal bekeken en in het klooster ernaast een stempel gehaald. Door de stad de pijlen gevolgd en een saaie weg door de buitenwijken en industriegebied van Leon. Toch ook nog zo'n 8 km gelopen. Aangekomen bij de herberg was mijn energiepotje leeg en ben eerst onder de dekens gekropen en heb een dik uur geslapen. Nu lekker weer fris en lekker gedouchet. De slaapzaal is nog niet voor de helft vol, de bovenbedden al helemaal niet, dus lekker rustig vannacht. Ik hoop dat het de komende dagen een keer een daggie droog weer is. Het is al lekker dat de wind was gaan liggen, we groeiden zowat scheef van het tegengas geven als we liepen. Ik was blij met m´n stokken, die kunnen je dan tegenhouden zodat je niet omwaait met die bult op de rug! Maar goed, we zijn inderdaad al goed over de helft! Ik ben van plan om het stuk van Villafranca del Bierzo tot Sarria niet te lopen. Daar zit nog een hele hoge berg in en als het weer zo blijft is het alleen maar erg moeilijk en glibberig. Die 3 dagen wil ik dan nog besteden aan een rustdag en nog naar Finnestera gaan als ik in Santiago aankom. Dat duurt nog even, dus dat zie ik wel. Mijn voetjes doen het prima en mijn schoenen slijten behoorlijk. Op deze zolen kan ik het ws net halen. . . .Maar ze slijten verder ook en ik heb ze al bijna 5 jaar. Voordat ik wegging heb ik ze laten verzolen en meerholz zei dat het zat lukt, dus ik waag het erop zonder weer te verzolen. Henk had ze in Burgos laten verzolen en hij heeft ze alweer net zo als mijn zolen eruit zien. Ik ga mijn dagboek schrijven en dan eens wat eten opscharrelen. Boodschappen doen, want morgen of overmorgen komt er nog weer een stuk niemandsland van zo´n 12 km. Oja, Wim ik maak wel foto´s maar kan ze niet uplaoden op deze langzame computers, het duurt lang en dat kost me veel eurotjes, want het is meestal niet gratis. Allemaal de groetjes en tot de volgende keer! Lief van Annelies

  • 27 April 2012 - 15:37

    Ikke:

    Een dip dag hoort er ook bij morgen maar weer kijken
    Ook dit gaat voorbij
    Morgen een andere dag een ander afstand elke dag een stukje dichter naar santiago toe
    Hoe was het lied ook al weer HET IS EEN LONG WAY NAAR SANTIAGO .
    Daar hoort ook een dag als vandaag bij .
    Een dikke knuffel van mij


  • 27 April 2012 - 15:38

    Annique:

    Wauw, wat leuk om het zo van dag tot dag te volgen. Er is daar echt overal internet of niet?
    De foto's komen dan naderhand vast wel een keertje :)

  • 27 April 2012 - 16:42

    Monique:

    Hoi Annelies
    Je klinkt weer opgewekt en vol goede moed
    Ik had een mail van Donny Baudoin je kent
    haar vast en zeker ze woont nu ook in Portugal
    Ook daar is het regen en wind
    Lijkt me een goed idee om een stuk met dd bus
    te gaan spaar je kuiten maar
    Inderdaad is het de 27e heel Nederland is in de
    ban van de politiek en maandag koninginnedag

  • 27 April 2012 - 16:49

    Diny:

    Ik heb heeeeel veeeeel respect voor je. Jeetje het is niet niks, elke dag weer die regen en wind. En elke keer tegen de wind in. En dan te bedenken dat je in Spanje loopt. Dan hoor je te zweten, pet en zonnebril op. Annelies zet um op, je kunt het en hopelijk zijn die lage druk gebieden snel voorbij.

  • 28 April 2012 - 15:34

    Albert En Annie:

    hoi Annelies

    Jammer dat de weergoden je niet goed gezind zijn
    Je hoort zo vaak zeggen in Spanje is het weer altijd goed.
    Knap dat je het zo lang volhoud.
    Succes verder!!
    Groeten van A. en

    Hoi Annelies

    Jammer dat de weergoden je niet goed gezindt zijn.
    Je hoort zo vaak zeggen in Spanje is het altijd mooi weer.
    Toch knap dat je het zo lang volhoudt.
    Succes verder!!
    De groeten van A. en A. vanuit de Beukenhof.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Virgen del Camino

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 33499

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: