28 april - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 28 april - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

28 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2012 | Spanje, Hospital de Órbigo

Hallo lieve mensen, hier zit ik weer. De politiek gaat echt helemaal aan mij voorbij. Pasgeleden hoorde ik dat het kabinet gevallen was. . . . het gaat allemaal wel door. Gisteren nadat ik mijn bericht had geplaatst, werd ik door een echte Spanjaard uit Allicante uitgenodigd voor het eten. Hij was de pelgrimsmenu´s zat en ging paella maken. Nou, dat liet ik mij geen 2 keer zeggen en heb geholpen met groenten schoonmaken . Hij vertelde dat hij het op de manier doet zoals ze dat thuis ook doen. Hij heeft veel verteld en had ook zijn eigen olijfolie bij zich: dat smaakte lekker! Paar flessen wijn, en lekkere aardbeien in sinasappelsap als toetje! Het was erg gezellig en hebben met 5 mensen die pan leeggemaakt; heerlijk!!!!Er waren niet veel mensen in de herberg en zo hadden we allemaal een bed a bacho ( bendeden).De sanitaire voorzieningen waren prima voor elkaar en de keuken en ontspanningsruimte waren ook prachtig! We zijn daar 5 jaar geleden ook geweest. Toen stond er een oude school voor die al lange tijd leegstond.En verder was er ruimte omheen. Nu is er van alle kanten omheen gebouwd, een complete woonwijk! De oude school is gerenoveerd. Vanmorgen maar besloten om langs de route langs de weg te nemen en niet die door de heuvels. Het was 30 km! Afzien en tegen de middag, toen ik nog zo´n 10 km moest, zakte me lettelijk de moed in de schoenen. . .. Ze deden me zeer en had al een extra pauze genomen, maar het was niet leuk. Daar kwam die trouwe Bernhard weer en heb hem gevraagd mij op sleeptouw te nemen, omdat ik anders in een dorpje eerder zou blijven. Dat ging goed en na een heerlijke huilbui onderweg liep ik lichter. Pauze met een sinasappeltje en een peer, en toen de laatste 6 km naar Hospital de Obrigo. In de herberg van San Miguel kwam ik in een warm bad; het hing er vol met schilderijen door pelgrims gemaakt. En je mocht gratis schilderen. Kwam dat goed uit: kon ik mijn gejank meteen nog een plekje geven! Het staat nu te drogen en is nog niet helemaal af, maar dat komt nog wel vanavond.Het weer was vandaag nog steeds bewolkt, maar nu geen wind en de temperaturen waren wat aangenemr, zodat we ook buiten onderweg pauze konden houden. Terwijl ik dit schrijf, hoor ik dat het regent en het onweert ook; dat had ik niet verwacht! Wat zal het morgen worden?????? Groetje van Annelies

  • 28 April 2012 - 15:55

    Ikke:

    Annelies rap je weer bij elkaar morgen weer richt op
    en de wind janken geef niet morgen ben je dat weer vergeten .
    het gaar veder toch goed met je dus geef je zelf een schop onder je gat
    en weer verder met je tocht van los laten .
    annelies wees trots op je zelf en dat mag ook best .
    een groet en een dikke kus
    Van mij

  • 28 April 2012 - 18:10

    Monique :

    Hoi Annelies
    Wat een heerlijke en gezellige maaltijd moet
    dat geweest zijn en dan valt ineens even
    zwaar jouw pad maar gelukkig is daar dan
    weer een vriend die jou op sleep neemt
    En dan mag je schilderen wat toch een traktatie
    Het gaat goed met jou lees ik tussen de regels
    Door

  • 28 April 2012 - 20:41

    Jan-Bart & Majella:

    Hoi ma, zo te horen heb je het een beetje zwaar. Het weer is niet best als ik dat zo hoor. Zag op het weer bericht daregen nu deze kant op komt! Het is erg leuk om zo veel ervan te lezen. Ik hoop dat ik beter weer hebt volgend jaar! Heb er nu al zin in! Hou je taai en we zien de foto's wel als je thuis bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hospital de Órbigo

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 33503

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: