29 april - Reisverslag uit Santa Catalina de Somoza, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 29 april - Reisverslag uit Santa Catalina de Somoza, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

29 april

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2012 | Spanje, Santa Catalina de Somoza

Hallo lieve luitjes, daar ben ik weer! ja het gaat beter na een tranendag gisteren: het heeft lekker opgeruimd! Vanmorgen vertrokken om eerst Astorga te bekijken en daarna naar Murias de rechevaldo. Het liep allemaal anders. . . .De weg naar Astorga ging snel. Lekker door de heuvels en na wat klimmen en dalen was daar ineens bij een schuur: David, een Spanjaard die daar nu 3 jaar leefde en mensen drinken aanbood voor niets, en als de mensen wel iets wilden geven : ook goed. Heerlijke vruchtensapjes had ie. En op een kachel stond een grote pan met kokend water waar hij koffie en thee van maakte voor wie dat wilde. Het was bijzonder ! De foto´s komen als ik thuis ben er allemaal bij te staan, dus na mijn camino is het nog zeker leuk om het nog eens door te lopen, maar dan mét de foto´s erbij. Toen we dichterbij Astorga kwamen hoorden we zware knallen en rookpluimen : of een explosie of een feest.Nou, zei bernhard; of ze zijn blij dat we komen, of ze knallen de boel plat daar. Men voerde door de stad een spel van de oorlog op van een 500 jaar geleden, met echte kanonnen en geweren uit die tijd.Paarden en voetvolk, gewonden en allerlei andere soorten uniformen.Ik snapte er niet veel van , maar het was erg mooi om te zien en ik heb een deel bekeken vanaf de stoep van het bisschoppelijk paleis in de zon: jawel, de zon! Hij was er weer. Nadat we gisteravond in de herberg waren begon het te onweren en het regend behoorlijk. Het begon te lekken in de herberg en er stonden bakken en teiltjes. . . .maar de kachel was lekker warm! mijn wasje werd weer helemaal nat. Waar kun je je druk over maken. Maar het moet de volgende dag weer mee in de rugtas, dus dat heb ik graag droog! Mocht van de hospitaleros voor de kachel drogen vannacht! En vandaag in Astorga waren we ( ja de duitse polizei is er nog steeds, haha) net de volgende etappe begonnen, toen er weer regen kwam. Het hele circus aan: regenbroek en cape en snel door. Aan het eind van de stad stak ik net over toen er een bus aankwam. Hij dacht dat we mee wilden en stopte. Nou dat was een uitnodiging! Bleek hij een chauffeur ui Bilbao te zijn die een groep mensen naar Murias de Rechivaldo had gebracht om de bergen in te gaan. Hij nam ons gratis mee en we bedankten hem natuurlijk uitvoerig! het regende daar niet meer en besloten de herberg op te zoeken waar ik al eerder was geweest; die was nl verwarmd! Waren daar dus al die mensen en hadden daar de hele herberg al vol. Wat nu? naar de onverwarmde herberg .. . . .nee! Dan nog maar een dorpje verder. Daar was oook geen verwarmde herberg, maar gelukkig wel een bar erbij, waar de kachel wel aan is! We hebben dus vandaag 4 km gesmokkeld en die erbij 27 km gedaan vandaag. De bergen komen nader, maar hier is het ook al boven de 800 meter en dat zie je aan de natuur! Op de omliggende bergen nog sneeuw en een duitse vrouw in Astorga vertelde dat de kinderen daar gisteravond nog sneeuwballen hadden gegooid!! Het kan verkeren. . . . Mijn humeur en energie zijn weer goed en ik kan er weer tegen!Als het zo blijft, moet ik nog an een paar handschoenen zien te komen, vanmorgen was het net 1 graad boven 0. Ja mijn t-shirts met korte mouwen schijn ik niet nodig te hebben. Maar voor het geval dat. . . .houd ik ze toch maar bij me! Lieve mensen , dat was het weer en ik hoop dat het morgen weer droog zal zijn! De wind is wel weg, alleen als er een grote bui komt, is er ook wind, da´s normaal. Groetjes uit Santa Catalana de Samoza! Annelies

  • 29 April 2012 - 15:37

    Ikke:

    Na de sneeuw komt daar de zon
    bergen en dalen die je nog over moet
    maar dat lukt je ook wel tempo aan passen dan maar
    dan kom je die ook wel over
    rustig aan doen dus .


  • 29 April 2012 - 17:50

    Gerdi Sonnemans:

    Hallo Annelies,
    Hier een berichtje vanuit Ommen
    Het is geweldig om je reisverslagen te lezen, het gaat goed met je zo te lezen. Moedig en avontuurlijk is het!
    We blijven je volgen!
    Hartelijke Groeten en nog veel succes tijdens je tocht.
    Liefs van de Stekkenkampjes

  • 29 April 2012 - 19:57

    Monique:

    Hoi Annelies
    Het klinkt weer goed en wat beleef jij toch
    veel onderweg
    Ik wens jou voor morgen een goede wandeldag
    Ik had dit weekend 2 massageklanten en ben
    vanmiddag lekker naar de sauna gegaan

  • 29 April 2012 - 20:30

    Addy:

    Hoi Annelies,
    Fijn dat het vandaag weer een stuk beter met je gaat, zo'n huilbui kan soms lekker opluchten en dan kan je er weer tegen. En wat maak je toch veel mee en wat ontmoet je veel mensen. Wij genieten er ook van mee, door alle verhalen. Groetjes en succes verder.
    lieve groetjes uit Zeeland

  • 29 April 2012 - 22:33

    Wim Schott:

    Hoi Annelies,
    Je schiet al aardig op met je reis (door weer en wind) en het is goed te horen dat je telkens wanneer dat echt nodig is wel weer een warm onthaal vindt onderwelg. En een huilbui is net als de regen; als hij over is klaart het wel weer op! Recht-toe-recht-aan schat ik dat je nog zo'n 200 km gaat tippelen naar Santiago en ik zie je daar ook weer veel goede dingen beleven. Je verslag is hardstikke duidelijk en interessant. Ik ben benieuwd hoe het je op onze Koninginnedag (hier 20 graden!) is vergaan.

    Groetjes,'

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Catalina de Somoza

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 33505

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: