1 mei - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 1 mei - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

1 mei

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

01 Mei 2012 | Spanje, Molinaseca

Hallo liebe leute, ik spreek bijna vloeiend duits. Man, wat zijn er veel duitssprekende mensen onderweg! Duitsland, Zwitserland, Italie. Vandaag mijn zwaarste etappe beleeft!!!! man wat was dat zwaar: 900 mtr dalen, dat was verschrikkelijk! Het huilen stond me op een gegeven moment nader dan het lachen! Maar ik heb het gedaan en ik zit alweer gedouchet en wel achter de pc in herberg Santa Marina in Molinaseca. Het waren 20 km . Gisteren waren in Foncebadon, waar het begon te sneeuwen en vannacht heeft het gevroren. Ze hadden daar zelfgebreide handschoenen en die heb ik vandaag goed kunnen gebruiken! Vanmorgen vroeg op pad om bij zonsopgang bij het Cruz de Ferro te zijn. Dat is op 1500 meter hoog.Tijdens het lopen werd het al licht en gelukkig ook maar, want Bernhard stapte in een bevroren plas; ging gelukkig goed! We waren op tijd en hebben ook mooie foto´s kunnen maken. Snel verder want het was erg koud! De zon en de wind in de rug liep het lekker. Op een gegeven moment keek ik achterom en zal dikke wolken achter ons tegen de bergen naar bpoven komen. . . . Gelukkig liepen we harder dan de wolken, want we bleven mooie uitzichten hebben in de bergen!De natuur was nog in winterstemming en af en toe op een beschut plekje, durfden plantjes te groeien en te bloeien. Toen naar beneden: dikke rotsen en steile paden, daar praat ik maar niet over; het was voor mij de zwaarste etappe vandaag! Maar ook daar komt weer een eind aan. Je kunt zien dat de natuur hier ( 900 mtr lager) toch wat verder is, al is het niet uitbundig. Wat heb ik vandaag gezien: boterbloemen, lavandel, witte brem, gele brem, een lila kleurige struik. En verder nog andere bloemen die ik niet van naam ken. Hier zijn de bomen ook wat meer in de blaadjes. We komen Suzanne en Dagmar, 2 Ja, : duitse mensen , weer tegen, die we in de herberg in Foncebadon hebben ontmoet. Zijn beide erg ziek geweest en zetten nu een daad door de camino te lopen. Dapper!!! En ze waren natuurlijk ook bek af! Ik ga nu nog lekker even een tukkie doen want de dag was erg vermoeiend en je loopt de hele dag buiten. . . . Tot de volgende keer! Annelies

  • 01 Mei 2012 - 16:49

    Monique:

    Lieve Annelies
    Wat goed van je ik kan me zo voorstellen dat
    je kuiten protesteren
    Goed met de beentjes omhoog en lekker masseren
    Wat toch flink van mensen om na zo,n ziekte
    een dergelijke prestatie neer te zetten
    Hou je taai hè
    Dikke knuffel

  • 01 Mei 2012 - 19:46

    Jan Harm En Greta:

    Hallo Annelies,
    je hebt een knappe prestatie neergezet.en zo te lezen heb je steeds gezelschap en zie je weer bekenden. Jammer dat het daar zo koud is, we hebben hier een paar mooie dagen gehad.
    Veel succes bij de volgende etappes
    hartelijke groeten "de welletjes"

  • 01 Mei 2012 - 21:30

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Annelies,

    Je zwaarste etappe beleefd vandaag: 8 km lange afdaling naar Molinaseca is een van de mooiste stukjes van de Camino Frances. Smalle, steile rotspaadjes met veel losse stenen, lastig, maar deze weg door de bergen met zijn uitzichten is fantastisch.Je daalde van 1100 meter naar 540 meter over een lengte van 8 km. In Molinaseca kwam je over de oude brug in mooie oude straatjes. En bijna aan het eind van het dorp staat de refugio waar je nu verblijft. Ik heb daar in september 2010 nog een café con leche gedronken met een Zweed. Toen stonden er ook bedden buiten, op de veranda als ik het zo mag zeggen. Wel heb je een beetje pech met het weer. Een pelgrimstoch mag best wat spartaans zijn doch ook niet zo. Geniet van elke stap...

    Buen Camino,

  • 02 Mei 2012 - 22:06

    Jenny Uut Marle:

    Hoi Annelies,wat schrijf jij boeiend over je voetreis(af en toe de bus)Ben nu alles aan het lezen,ik zou het wel eerder hebben kunnen volgen als ik goed had gekeken wat ik opgeschreven had:).Tis wel erg koud waar je nu loopt ,heb je wel je thermo unders aan???ik kijk uit naar je vlgd dagbeschrijving.Heel bijzonder om steeds weer nieuwe mensen te ontmoeten.Hartelijke groet Jenny

  • 03 Mei 2012 - 16:40

    Hans En Hilly:

    Hallo Annelies even een berichtje van ons ,
    we hebben je verhalen weer gelezen
    knap hoor om met dit weer door tegaan.
    Hopelijk word het wat beter
    het gaat je wel lukken
    Dikke kus

    Hans en Hilly

  • 04 Mei 2012 - 09:20

    Henny Ribberink:

    Hallo Annelies
    Wat doe je het goed,respect hoor.Ik ben vannacht teruggekomen van 6 dagen Rome.
    het was geweldig.Ik dacht vanmorgen eerst even kijken hoe het met Annelies gaat.
    Ik ga je weer verder volgen.Succes en het ga je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Molinaseca

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 33506

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: