6 mei - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 6 mei - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

6 mei

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2012 | Spanje, Pedrouzo

Hallo lieve mensen, daar ben ik weer. In Pedrouzo dit keer. Ik had nog wel zin om verder te lopen, want het was vandaag heerlijk wandelweer! Niet te koud, niet te warm en droog en af en toe een zonnetje! In mijn vest door de eucalyptusbossen ; dat was heerlijk!!!! Na zoveel weken weer eens buiten zitten tijdens een pauze! Ik hoop dat het nog een weekje mooi weer wordt, want als ik Santiago aankom, wil ik ook graag nog naar Finesterra en daar nog een extra daggie blijven. En ik vlieg vanaf Madrid naar huis, dus daar wil ik dan ook nog wel wat sightseeing doen!Gisteren had ik niet zoveel tijd om te schrijven, want John nodigde mij uit om met hem te eten, en hij had de kaart al voor zijn neus, vandaar dus dat ik het afraffelde. . . . Maar een genoeglijke avond gehad met hem en het gesprek ging over gezin, opvoeding, maatschappij en over grootouders worden. Dat is voor hem in juli voor het eerst! Ja, en het weer is ook een hot ( nou ja, koud) itemwaar iedere pelgrim mee zit! Vandaag kon je heel goed het verschil zien tussen de spanjaarden en mensen uit andere landen. Ik liep bv in mijn vest( ja je leest het goed!!!!) en ik zag nog spanjaarden met hun handschoenen aan. Voor het eerst sinds weken was het dus lekker wandelweer, niet te koud en met mijn vest aan was het heerlijk! Eerst vanmorgen had ik de regenbroek nog aan gedaan, omdat de lucht grijs was en er nog wat motregen hing. Maar bij de eerste stop in Arzua heb ik het gewaagd hem uit te doen. De uitdaging ging goed, het klaarde op en het zonnetje liet zich af en toe zien. Wel dreven er donkere wolken langs, maar die hadden gelukkig een andere bestemming vandaag!! Het liep zo lekker dat ik wel verder wilde lopen, maar heb dat maar niet gedaan: dan raakt mijn schema in de war, haha! Ik heb niet eens een schema, wel een wensen lijstje: eerst Santiago, dan bussen regelen naar Finnestera waar ik graag nog een daggie aan zee wil zijn als het weer het toelaat. En dan de bus naar Madrid regelen, omdat ik van daar naar Nederland zal vliegen. En daar ben ik ook nog nooit geweest, dus een kans om daar eens rond te kijken! En ik ben benieuwd wie ik nog zal tegenkomen in Santiago of Finnestera van de mensen waar ik veel mee heb gelopen. Ik heb vandaag veel foto´s gemaakt van allerlei bloeiende bloemen: eindelijk kon dat, omdat ze hier bloeien! Gister kreeg ik nog een smsje van een oud collega, die nu ook onderweg is. Zij heeft het ook erg koud en vertelde dat er veel pelgrims erover spreken om stukken met de bus te gaan, omdat het zulk slecht weer is. Ik kan alleen maar hopen dat het gauw opklaart en droger wordt, want ik loop ook nog steeds in de modder. Dat is best zwaar en soms zie je het verschil niet tussen gewoon modder en de koeiepoep, die hier overal ligt. Ja de boeren brengen hun koetjes ´s morgens naar de wei en halen ze ´s avonds weer op. Ze hebben geen pampers om en zijn niet zindelijk, haha! Dus is het ook best oppassen om geen salmonella besmetting te krijgen! Ook zijn er veel mensen erg verkouden en rochelen en hoesten ´s nachts! Maar oordopjes doen wonderen!!!! Nou, ik wens iedereen nog een fijne zondag verder. Ik ga eerst eens op zoek naar eten, want ik heb alleen nog chocola en een flesje water. . . .
Doei en tot de volgende keer! Annelies

  • 06 Mei 2012 - 17:53

    Annie En Albert:

    Hallo Annelies.
    We hebben net de verslagen van 5 en 6 Mei gelezen.
    Zo te zien schiet je al lekker op. We kunnen de
    plaatsen Ribadiso en Pedrouzo echter op onze
    kaart niet vinden.
    Zonde dat het weer je tot nu toe in de steek
    heeft gelaten. Hopelijk wordt het de komende
    week beter. Veel succes op de laatste afstanden
    wordt je gewenst door Annie en Albert.


  • 06 Mei 2012 - 17:54

    Monique:

    Hoi
    Wat heerlijk dat het vandaag zo goed is gegaan
    Hier was het nog steeds koud vanavond toch maar
    even een ijsje opgehaald die zaak heeft ook
    klandizie nodig
    Nog veel plezier hè

  • 06 Mei 2012 - 21:09

    Gré Veldhuis:

    Hallo Annelies,

    Sneller dan de post kunnen we je met de mail bijhouden, wat een kijkje in Spanje geeft door jouw berichten. Fijn dat het nu in je vest kon door het bos. Is het daar ook zo geurig van de eucalyptus?
    Heb je dezelfde voorjaarsbloemen als hier? En hoor je de vogels ook zingen, dezelfde als hier, of speciale Spaanse? We hebben een paar jaar geleden in Barcelona een Hop gezien, komen die ook daar voor?
    Om je reis af te sluiten per bus en vliegtuig is ook een mooie ervaring. Is het een dagbus(haha) , zodat je overdag kunt genieten van het landschap?
    En natuurlijk de groeten voor Sinterklaas in Madrid, het moet een prachtige stad zijn.
    Voor nu eerst een goede tocht naar Lands end, wij gaan een midweekje naar de bossen van Appelscha, niet lopen, maar fietsen, hopelijk ruiken de bossen daar ook naar het voorjaar.
    Hartelijke groet en liefs van Jan en Gré

  • 07 Mei 2012 - 06:44

    De Dijkies:

    Hoi Annelies, ik vind het erg leuk om je dagelijks te volgen op je tocht. Super hoe je het doet, mijn complimenten hoor! Veel succes op de laatste kilometers. Geniet van al het moois wat je tegenkomt. Groeten van Hans en Rina

  • 07 Mei 2012 - 10:29

    Gerrie:

    Hallo Annelies.
    Wat fijn voor je dat het weer beter wordt.
    heerlijk om dagelijks je verslag te lezen.
    Veel wandel plezier voor de laatste kilometers.
    Geniet van al het moois.
    Groet Gerrie

  • 07 Mei 2012 - 11:17

    Caro:

    Hoi Annelies,

    Het einde komt nu dus in zicht! De tijd gaat echt snel! Ondertussen is hier ook vanalles gebeurd, maar dat hoor je wel als je weer terug bent :) Ga daar eerst nog maar genieten van de laatste kilometers met hopelijk mooi wandelweer!

    Liefs Caro (en Martijn)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pedrouzo

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 33500

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: