7 mei - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu 7 mei - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van bennieannelies - WaarBenJij.nu

7 mei

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo hier Annelies in de regen in Santiago!
Vandaag was een zware dag. Allereerst wilde ik niet tot in Santiago lopen maar 6 km ervoor in een herberg gaan. Maar ja, wat moet je in een herbeerg in de middle off nowwhere om 11 uur ´s morgens al? En als het lekker weer was, kon ik nog in de zon , maar met een plu op buiten zitten ben je gauw zat! Dus maar doorgelopen tot in San Marcos, een dorpje verder. Daar kon ik een verkorte route nemen. Was daar opeens de bus naar Santiago; een verleiding die ik niet kon weerstaan! Het was maar een paar kilometer maar het voelde zo lekker! Eerst was het nog droog vanmorgen en onderweg heb ik Niek gebeld; hij is jarig vandaag! En Fenny Lenters ook gebeld; ook jarig. Daarna kwam er een cafeetje; koffietijd! Ik was ondertussen het vliegveld van Santiago al voorbij, had mijn jas alweer aangetrokken want de wind stond weer op regen. . . . En ja hoor, na de koffie begon het weer te gieten. Heb even geschuild bij een aantal nederlands ogende koeien, maar de hond vond het niet leuk en blafte zich helemaal schor. Dat vond ik zielig. Mijn regencape maar aan gedaan en toch verder, want het leek niet op een buitje! Later dus die bus en ik ben mee gegaan naar het station; wist ik ook mooi waar het was en kon de bus naar madrid bespreken. Ik ga met de nachtbus, dus dan kan ik misschien slapen. ben al vanalles gewent, wat geluiden betreft, dus met 2 oorpluggen zal ik de nacht wel doorkomen. In het busstation bekeek ik heel interessant de plattegrond van Santiago, in een poging een herberg te vinden. Verkeerde kaart, want ik kreeg hem op het busstation. Nou ja, niet helemaal verkeerd; nu weet ik precies welke bus langs een herberg gaat enn waar welke buslijn langskomt! Er zat nog een oudere man en die liep niet helemaal lekker. Hij sprak me aan en het bleek iemand van down under te zijn. Hij had last van zijn knie en was ook op zoek naar een bus om zo dicht mogelijk bij de kathedraal te komen. Nou. . . .ik ook! Want het regende behoorlijk! Het lukte en we zijn samen naar de kathedraal gerend , achter een spaanse signora aan, die ik de weg vroeg. Want ja, in die smalle straatjes zie je zelfs de torens van de kerk niet. . . . Die rappe tante liep natuurlijk te hard voor Nathan( zo heet de aussi) en ik heb hem weer opgezocht. Trappen op en af, en daar stonden we ineens voor de kathedraal in de regen; geen mens te bekennen. het was net of ik te vroeg op een afspraakje was, zo,n teleurstelling. En de aussie was alleen maar op zoek naar zijn compostella! Nou dan dat eerst maar! Bij het pelgrimsburo heb ik netjes afscheid van hem genomen en ben terug gegaan naar de kerk. Een poosje binnen rondgedwaald, want de mis van 12 uur was al voorbij en Jacobus had het slot op het hek; vrij tot 16 uur, daarna kon ik hem pas omarmen.Dus nog een keer terug; toch tijd zat! Dwalen door de nauwe straatjes bracht herinneringen aan 5 jaar geleden en ineens stond ik voor het hostal waar Bennie en ik gelogeerd hadden. Daar een kamer genomen. Maar ik ben daar helemaal alleen op zo,n kamertje. Wel met douche en toilet voor mij alleen, maar verder is er niets. Dus morgen ga ik in een herberg waar je meerdere dagen kunt bllijven; goedkopen en je kunt je wasje doen, er is een keuken en daar zijn meer mensen; veel gezelliger dan in mijn eentje vlak bij de kathedraal. Morgen dus verkassen en dan ga ik naar Finestera!Op vrijdag hoopt Bernhard in Santiago aan te komen; dus misschien lopen we elkaar nog tegen het lijf. Vandaag was dus een niet zo fijne dag, maar diew zijn er ook, helaas. Ook moest ik zoeken naar een internetcafe, want hier hebben de barretjes geen internet. Zoals je ziet; ik heb er eentje gevonden! Ik ga thee drinken en dan nog wat schrijven en naar mijn bedje. Morgen weer de boel inpakken en lopend naar de herberg! Daarr kijk ik naar uit, want je bent zo gewent om te lopen ; dat wordt nog afkicken, haha! Dag leibe luite, tot de volgende keer! Annelies

  • 07 Mei 2012 - 18:24

    Liesbeth Luinstra:

    Ha lieve Annelies,

    Je bent er, gefeliciteerd!!!!!!!!
    Ik had je wel veel mooier weer gegund.
    Lieve knuffel uut Omm'n Liesbeth

  • 07 Mei 2012 - 19:37

    Wim Schott:

    Dag Annelies,
    Zo te lezen ben je nu op je eindoel gearriveerd en kun je trots op je zelf zeggen: mission completed! Knap hoor! Als ik nog even je verslagen doorloop (loop,ha,ha,ha . . .) kun jij het lang uithouden in een koude en natte omgeving, dus is Holland nog zo gek niet! Alle gekheid op een stokje; je zult voldaan zijn dat je het zo goed hebt volbracht en dat kan ik me voorstellen. Nog even genieten van Finistera en dan een voorspoedige reis naar huis toegewenst.
    Groetjes,
    Wim

  • 07 Mei 2012 - 19:45

    Hetty En Renée:

    Proficiat Annelies, geweldig zeker met dit weer. Wat jammer maar wie weet is het morgen beter.
    Vergeet niet in Finisterra bij kilometerpaal 0,00 te gaan staan voor een foto.
    En ga je nog wat verbranden op[ de stookplaats? Of werp je een steen achter je rug in de zee zgn. al je ballast? Goede reis terug. Heb je al iets gehoord van Guusta?
    Groetjes

  • 07 Mei 2012 - 19:47

    Diny:

    Hoi Annelies
    Dat heb je rap gedaan, dat hele eind.Geweldig. Je poncho zeker versleten van al die regen. Jeetje, heb je überhaupt wel hele droge dagen gehad? En heb je nog kunnen tekenen?
    Hoe het ook zij, je hebt je woord waar gemaakt en dat moet toch een geweldig gevoel geven. Nogmaals gefeliciteerd, geniet nog in Madrid en dan zo rap mogelijk naar je Bennie toe.


  • 07 Mei 2012 - 19:47

    Diny:

    Hoi Annelies
    Dat heb je rap gedaan, dat hele eind.Geweldig. Je poncho zeker versleten van al die regen. Jeetje, heb je überhaupt wel hele droge dagen gehad? En heb je nog kunnen tekenen?
    Hoe het ook zij, je hebt je woord waar gemaakt en dat moet toch een geweldig gevoel geven. Nogmaals gefeliciteerd, geniet nog in Madrid en dan zo rap mogelijk naar je Bennie toe.


  • 07 Mei 2012 - 19:48

    Gerrie:

    Ha die Annelies.
    Super je hebt het gehaald.
    En dat met al dat slechte weer wat je hebt gehad.
    Nu maar een paar dagen genieten en alvast wel thuis.

    Groet Gerrie

  • 07 Mei 2012 - 21:06

    Jan-Bart & Majella:

    Mooi te horen dat je in Santiago bent. Gefeliciteerd. Jammer dat het weer niet zo goed is. Hopelijk word dat volgende week beter als wij onderweg gaan. Nog veel plezier verder in Spanje en we zien mekaar over 1.5 week! :-)

    Groetjen van de Spangetjes in Ierland

  • 08 Mei 2012 - 05:14

    Inge:

    Lieve Annelies, wat jammer dat het weer nog steeds niet meewerkt en dat het een mindere dag was . Hopelijk wordt het vandaag beter, nog een fijne wandeling naar Finestera, liefs van ons drietjes

  • 08 Mei 2012 - 07:49

    Mirjam:

    Mooi hoor!!

  • 08 Mei 2012 - 08:05

    Ad:

    weldone/tof

  • 08 Mei 2012 - 14:35

    Ikke:

    Ik kan niet niet anders zeggen dat ik trots ben op je
    maar dat was ik al voor dat je 4 april om half 7 weg ging met de trein
    voor de tocht naar santiago en alleen bijna 750 km gelopen met regen/modder en wind
    Maar het is is je gelukt heel knap en dapper .

    Dikke knuffel van mij


  • 09 Mei 2012 - 07:11

    Elly:

    Hoi Annelies
    Je hebt je doel bereikt wat goed van je zo te lezen is het erg goed gegaan chapoo groetjes Elly

  • 09 Mei 2012 - 08:51

    Fenny:

    Hey Zus,

    Annelies, super dat je het hebt gehaald. Jammer dat het weer niet zo goed is maar daar ben je inmiddels wel aan gewent hè haha.
    Ik hoop dat je nog een paar mooie dagen hebt daar en ik zie je gauw!!

    Liefs Fenny X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 33502

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: