24 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu 24 september - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu

24 september

Door: A Guarda

24 September 2016 | Portugal, Porto

Vandaag de bus genomen maar die ging om 12.15 uur pas. De folklore op de markt bekeken en een dame vertelde nog wat over de stad toen ze met ons opliep. Later in het busstation kwamen we langs een workshop textielverf. Ik mocht meedoen als ik daarna met hun op de foto ging met de rugzak op. Het was leuk! In Caminha kwamen we een paar nederlanders tegen die hier wonen en wezen ons de weg naar de ferry. De rivier is de grens tussen Portugal en Spanje dus we kunnen weer buenos dias zeggen . . .
Op de ferry is ook een Duitse man die Uwe blijkt te heten. We raken aan de praat . Hij is al een maand onderweg. De herberg in A Guarda was niet open en Uwe zat al een half uur op ons te wachten . . .we moesten de politie bellen en die kwam ons inschrijven en er stonden nog 2 rugzakken. Als we weg gaan morgen moeten we de sleutel gewoon op een bepaalde plek leggen. Uwe en Bennie gaan inkopen voor eten komen en er komen nog een aantal binnen druppelen. Uwe wil voor ons koken want hij was kok. Nou lekker gegeten zeg!!! De rest van de avond zitten we in de keuken van de herberg want het regent buiten. . .we zijn in Gallicië !! Er staan 5 flessen wijn op tafel en later allleen de flessen. . .

• 26 September 2016 - 15:12

Gré Veldhuis:

Hallo Ben en Annelies, als ik jullie verslag zo lees gaat het allemaal goed komen en genieten jullie met volle teugen.
    Ik vroeg me al af hoe jullie de riviermonding gingen nemen, maar dat ligt inmiddels al achter jullie. Ik zal de atlas er weer naast nemen.
    Het eten is ook een feest, dus echt vakantie!
    Veel plezier en goede tijd daar in het zuiden. Hartelijke groet van Jan en Gré.