dinsdag 4 oktober - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu dinsdag 4 oktober - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu

dinsdag 4 oktober

Door: Santiago!!!!

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2016 | Portugal, Porto

Ik lig lekker met de beentjes hoog ! Net lekker gedoucht en de wasmachine doet nu de rest . . . . We hebben de compostella gekregen vandaag!.
Gisteravond sliepen we in een heel mooi gelegen herberg met 20 bedden: dat is niet groot . Was nog 1 bed vrij. . .ongelofelijk hoeveel mensen er onderweg zijn! We waren gistermiddag al op tijd en hadden een bed a bacho alletwee. Er kwamen nog een groep Amerikanen en Tsjechen en Niki en Jacek waren er ook. Met hen een gezellige avond gehad in het cafeetje om de hoek. De wijn werd uit een kan in van die kommen geschonken dus dat was slobberen haha! Er sliep vannacht een Amerikaanse vrouw boven Bennie. Zij raakte haar horloge kwijt en kon tegen 6 uur niet meer wachten met zoeken. . .het hele spulop de kop en kwam de horloge onder Bennie s telefoon vandaan . Die had Bennie bij zich in bed s nachts. Alles weer goed . . . .
We waren goch wakker en besloten dan ook maar onderweg te gaan. Het was wel donker nog. De eerste keer dat we niet wachten got het licht wordt. Het is de laatste dag van de camino en doe eens gek. . . Het was een mooie zonsopgang en ik had voor het eerst mijn gewone wandelschoenen aan.
Aan de hielen zitten lelijke wonden. . .ze zijn dicht maar er zit nog steeds wat vocht onder de huid. Compete erover gedaan en pleisters en toen de schoenen aan. Gelukkig had ik ook nog ibuprofen 400 zodat ik lopen kan zonder al te veel pijn. Het was een fijne wandeling en de laatste verrassing was dat we Santiago binnen zijn gekomen in de regen . .
De eerste regen onderweg@ Hadden we de gloednieuwe regenjassen/ ponvho niet voor niets 280 km meegesleept! Het droovde ook snel weer en poncho s weer uit. Daar kwam Linda ons achterop en zijn we met haar bij de kathedraal aangekomen! Daar was ook Niki en Don en Dina ( uit Israël) . Ik moest wel effe huilen omdat ik niet gedacht had het te halen met zulke grote blaren . . . Toen droogden de tranen en we onhelsden en feliciteerden iedereen die we kenden van onderweg ! De nodige foto s geschoten en afgesproken om 19 uur bij de kathedraal op elkaar te wachten en samen de avondmis nij te wonen. We hebben een rustige alberve gevonden aan de rand van Santiago was ik 5 jaar geleden ook een paar dagen was. Ik wist de weg nog waarempel! En nu even uitrusten en verdere plannen maken: we hebben nog een week over. Als het lukt gaan we lopend naar Finnestera . Lukt het niet dan nemen we de bus en zien we wel verder. Het zonnetje schijnt weer en de regenponcho s kunnen weer in de rugzak!!
Tot de volgende keer!



  • 04 Oktober 2016 - 19:10

    Wim Schott:

    Hoi Bennie en Annelies,

    Ik ben jullie nu alweer een tijdje aan het volgen met jullie reisverslag en wil wel ff zeggen dat ik veel bewondering heb voor jullie uithoudingsvermogen! Ik wou dat het mij gegeven was zo'n bereneind te kunnen tippelen en te genieten van al dat moois wat moeder aarde onderweg heeft te bieden. Daar kun je eindeloos van blijven genieten, ook als je weer thuis bent. Het is erg leuk jullie reis en ervaringen zo te kunnen volgen! Ik blijf kijken!
    Veel groetjes, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 33488

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 13 Oktober 2016

Porto - Santiago 2016

07 April 2012 - 30 November -0001

Camino naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: