donderdag 6 oktober - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu donderdag 6 oktober - Reisverslag uit Porto, Portugal van bennieannelies - WaarBenJij.nu

donderdag 6 oktober

Door: Finnesterra

06 Oktober 2016 | Portugal, Porto

We zijn vanmorgen met de bus naar Finnesterra gegaan. Door de wonden van de blaren moet ik de voeten rust geven . . .het is niet anders. Het was een prachtige busdit en veel langs de kust. Met de mooie strakblauwe lucht en een lekker temperatuurtje is het voed vertoeven hier. Een mooi kadootje na een niet al te gladde camino! Hebben een kamer in een keurig pension /herberg. Wij hebben allesn de kamer en de supermarkt om de hoek. Dus wij doen het zelf! De eerste keuken die er goed hitziet en die ook alle kookmateriaal heeft! We hebben keukens gezien die prachtige kookplaten hadden . . .maar één pan waar we ook water in moesten koken om thee of koffie te maken. . . Gelukkig kan je vrij goedkoop buiten de deur eten : een pelvrimsmenu is bijna altijd onder de 10 € p.p. Vanavond ga ik pasta maken met veel groentes en gehakt. Hier kunnen we wel samen koken! Nu merk je dat er pelgrims komen van alle camino' s en ook komen ze lopend of gaan door naar Muxia. We kunnen het nu niet doen maar dat zal heel goed onze volgende camino kunnen worden: van Santiago via Finnesterra naar Muxia.
Ik ga stoppen want ewe gaan lekker koken. . .flesje wijn erbij. .mmmmm!